A few days until take-off! - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Chana Waisapy - WaarBenJij.nu A few days until take-off! - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Chana Waisapy - WaarBenJij.nu

A few days until take-off!

Blijf op de hoogte en volg Chana

08 September 2013 | Nederland, Vlissingen

Selamat malam/Goedenavond!

Zoals wel vaker kreeg ik in het prille voorjaar van dit jaar weer een idee in m’n hoofd. Natuurlijk MOET en ZAL dit idee dan ook zo snel mogelijk uitgevoerd worden. En ja, over een paar dagen is het dan zover. Mijn idee wordt realisatie! Vrijdag de 13e vlieg ik samen met papa, oom Luc en Maurice naar Ambon. Uiteraard moet ik de twee weken die papa, oom Luc en Maurice op Ambon vertoeven overtreffen met een verblijf van twee maanden! Voor degenen die mij willen opwachten als ik weer terug in ons koude kikkerlandje kom: maandag 11 november land ik op Nederlandse bodem. Oh en Tim, zou je dan mijn winterjas mee willen nemen want ik denk dat ik het dan best koud zal hebben. Van hartje zomer naar hartje winter. Daar kijk ik nu al naar uit.. NOT!

Dus waarom ga ik eigenlijk twee maanden naar de andere kant van de wereld en wat ga ik daar uitspoken? Goede vraag. In eerste instantie was mijn intentie om daar twee volle maanden les te gaan geven omdat ik graag iets terug wil geven aan de kinderen die op het eiland wonen waar mijn opa en oma vandaan komen: Ambon. Toen ik twee maanden geleden nogmaals de balans opmaakte van de bewogen, chaotische situatie waarin ik het afgelopen halfjaar heb gezeten, kwam ik tot een andere conclusie. Ik heb wat meer rust nodig. Nu ziet de planning er als volgt uit. De eerste twee weken ga ik enkel en alleen kennis maken met de familie en de omgeving. Veel zien, veel ervaren, veel handjes schudden, foto’s laten zien, foto’s maken, wennen aan de temperatuur, aan de cultuur, aan de omgeving etc. Het tweede weekend van oktober ga ik naar Ambon Jazz. Dit jaar is uniek want de band RoseMotion uit ons eigen Zeeland zal op het festival spelen. Verder is mijn idee om iets met een school te doen niet compleet van de kaart geveegd. Deze week heb ik nog een gesprek met tante Mary van Stichting Samenwerking Vlissingen-Ambon (SSVA) over mijn bezoek aan een middelbare school en een basisschool op Ambon. Het is nog even afwachten wat ik concreet mag en kan doen op deze scholen maar informatie hierover volgt nog. Uiteraard wil ik ook iets meer zien dan het eiland Ambon zelf. Ik zou dolgraag de eilanden om Ambon heen willen bezoeken maar ook die plannen zijn nog niet concreet want het is afhankelijk van mijn neven en nichten daar die wel of niet met mij mee willen.
Trouwens, nu heb ik wel al een heel verhaal getypt maar volgens mij heb ik nog niet verteld in welk dorpje ik verblijf. Voor de mensen die dat nog niet weten: ik verblijf in Suli waar mijn opa en oma vandaan komen. Hier woont nog heel veel familie die ik graag wil ontmoeten. Nouja, ik heb ze wel al ontmoet maar toen was ik 7 en dat kan ik me niet meer zo goed herinneren.

Hoe voel ik me nu? Tsja, dubbel. Ik heb er heel veel zin in. Vooral om mijn familie te zien en de omgeving en de natuur te ervaren. Aan de andere kant vraag ik me af waarom ik zo graag twee maanden wil gaan?! Het afgelopen halfjaar in m’n eentje in Amsterdam was een zware domper en ik ben eigenlijk juist net zo blij dat ik weer bij mijn familie en vriend in het Zeeuwse ben. Maar ik wil er met een positieve en open mind-set heengaan. Lekker genieten, over me heen laten komen, volhouden en voor ik het weet zit ik weer in ons koude kleine kikkerlandje.

Ik zal jullie zo vaak mogelijk op de hoogte proberen te houden! Afhankelijk van mijn internet en WiFi bereik ;-).

xxx

  • 08 September 2013 - 20:19

    Inge:

    Ik ga je volgen babe, ben benieuwd hoe je alles gaat vinden...
    Hoop dat het een droomreisje wordt xxx

  • 08 September 2013 - 20:25

    Mama:

    Geniet ervan, beleef het en je bent weer een hele ervaring rijker!!!! xxxxx

  • 11 September 2013 - 23:26

    Katja:

    Geniet ervan lieve Chaan, het wordt vast en zeker een onvergetelijke ervaring!

  • 12 September 2013 - 16:59

    Charai:

    Wow! Ook ik ga je volgen, Chana. Heel veel plezier en geniet van je mooie, maar vooral bijzondere reis. Vind het echt stoer van je. xxx

  • 12 September 2013 - 17:31

    Frans:

    Hoera, het eerste verslag is geboren en leest nu al lekker weg. Ik hoop dat je morgen met een ontspannen gevoel het vliegtuig instapt en zult genieten van alle mooie en nieuwe ervaringen op Ambon.

    Ik zal je blog in de gaten houden en wens je heeeeeeeeeeel veel plezier toe Chan!

    Veel liefs,

    Frans +1

  • 14 September 2013 - 23:50

    Usi Sharon:

    vr goede wifi bereik weet ik dat oom bart belonje getrouwd met
    tante an lainsamputty uit mrdrecht toendertijd
    vaak in hotel aston zat dit effe ter info maar
    smeer je goed in veel
    muggen daar zeggen ze

  • 15 September 2013 - 08:40

    Dominique:

    Lieve Chan,

    Leuk om je verhalen te lezen, almost there!!!
    Ben benieuwd naar je avontuur, keep us posted..

    Lots of love xx Do, Martin & Ju

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chana

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 28172

Voorgaande reizen:

13 September 2013 - 10 November 2013

Van het Zeeuwse naar Suli

Landen bezocht: